دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص بورس روز دوشنبه 20 اسفند با 99 واحد رشد روبرو شد و از مرز 36 هزار ریال عبور کرد.

شاخص در این روز به 36 هزار رو 45 واحد رسید که مهترین علت این رشد معاملات انجام شده روی سهام بانک کارآفرین چادرملو، گل گهر و سرمایه‌گذاری امید اعلام شد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 48 واحد افزایش یافت و روی 8 هزار و 926 واحد متوقف شد. در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی با 3 واحد افت به 11 هار و 97 واحد بازگشت. شاخص ‏صنعت نیز امروز 13 واحد بالاتر رفت تا به 7 هزار و 935 واحد برسد.

بیشترین دستور خریدها در این روز به نام شرکت گل گهر و پس از آن بانک پارسیان صادر شد.مالی و اعتباری سینا و داروئی لقمان هم در مقام سوم و چهارم در جدول تقاضا ایستادند.

در سوی مقابل ایران خودرو امروز بیشترین حجم عرضه را از آن خود کرد و پس از آن به ترتیب سرمایه‌گذاری بوعلی، پتروشیمی اصفهان و سرمایه‌گذاری غدیر در ردیف‌های دوم تا چهارم جدول عرضه جای گرفتند.

در چریان معاملات روز دوشنبه 20 اسفند، گل‌گهر، چادرملو، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری توسعه معادن وفلزات، سرمایه‌گذاری امید، دارویی لقمان و مالی واعتباری سینا، بیشترین افزایش قیمت را میان سایر شرکت‌های بورسی تجربه کردند.

از سوی دیگر معاملات امروز بیشترین افت قیمت را برای ایران خودرو، سرمایه‌گذاری بوعلی، پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، سیمان سپاهان، سرمایه‌گذاری ساختمان، ایران ارقام و سیمان فارس و خوزستان به دنبال داشت.

کد خبر 46138

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز